jag faller om och om igen, kan inte ta mig upp igen

det var sommar, vi hade gått in till din bästa vän efter en väldigt lyckad grillfest.
alla satt runt bordet och spelade kort.
jävla kärring sa du
du log, du tyckte nog att du var rolig, det brukade bli så när du var full.
efter en kväll full av likadana ord slog det slint för mig
kommer inte ens ihåg att jag gjort det men jag slog dig på näsan
du började blöda.
samma sekund min knytnäve träffar dig blir dina ögon svarta.
du tar tag i mig och kastar mig i golvet.
jag blir medvetslös så jag märker inte att du sätter dig på mig och
tänker fortsätta slå, men dina vänner tar tag i dig och kastar ut dig.
jag har inget minne av att din bästa vän bär mig till soffan
sätter sig bredvid mig och försöker få kontakt.
när jag vaknade var du borta och mina vänner var där, stod oroligt vid min sida.
alla hade sett vad du gjort mot mig.
jag sa att det var första gången du någonsin höjt din hand mot mig,
och jag slog ju först, det var inget att oroa sig för. det var ju mitt fel.
jag ljög, och det förstod de nog men vågade inte säga något.
din allra bästa vän, som alltid var på din sida, förvånade mig genom att säga
s, du kanske inte ska vara ihop med honom. jag har aldrig sett den här sidan
av honom. för din skull borde du lämna honom. han är farlig.
mina vänner torkade mina tårar och fick mig att sova över.
jag låste dörren om mig för jag var rädd att du skulle komma tillbaka.
tänk att vara så rädd för någon som man älskar så mycket.

dagen efter ringde du mig om och om igen.
jag ville inte prata med dig, men svarade ändå när du ringde för sextonde gången.
förlåt sa du.
det räcker inte sa jag, älskar man någon gör man inte så.
ja men jag vet inte vad som hände, jag var så himla full,

jag älskar ju dig vet du.
du grät.
jag har alltid varit svag för killar som gråter.
speciellt när det är för min skull.
du får välja sa jag. mig eller alkoholen.
klart jag väljer dig.
bra sa jag. men jag kanske inte orkar träffa dig på ett tag. behöver tänka.

fem timmar senare låg jag där i din säng igen.
och fem dagar senare valde du alkoholen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0