hjärtat sitter utanpå, slår inte som det brukar slå

du har träffat någon annan nu.
det har jag med. och han är allt du aldrig var.
han bär runt på en ful sten i sin plånbok bara för att jag gett honom den.
han tittar på mig med ögon som lyser.
han får gåshud när jag kommer nära.
han säger du är helt sanslöst fin.
han stryker mig över kinden och han pussar mig på näsan.
han skickar sms bara för att berätta vad han ätit för han vet att jag blir glad då.
han kysser mig på pannan innan han åker.
han säger att jag kan ringa när som helst om det är något.
han visar stolt upp mig för sina vänner och är inte rädd för att visa sin kärlek.
han kysser mig i baksätet på bilar och viskar det är dig jag vill vara med i mitt öra.

ändå saknar jag när du rakat dig och lämnade alla hår i handfatet.
när du skickade bilder på dig själv till andra tjejer.
när du var elak mot mig för att imponera på dina kompisar.
när du buttade mig i vattnet från bryggan fast du visste att jag är rädd för att hamna i vassen.
när du struntade i våra planer.
när du aldrig aldrig kunde visa för någon annan att du älskade mig.
men mest av allt saknar jag när du berättade om din pappa och grät.
hur du aldrig grät inför någon annan än mig.
hur du sa förlåt förlåt jag älskar dig med tårar i ögonen.
hur du brukade jaga mig uppför trappan bara för att retas.
hur du brukade åka tre mil mitt i natten bara för att träffa mig.
hur du sa att du aldrig skulle lämna mig.
hur du sa att du aldrig ville ha någon annan.
hur du sa att du älskade mig. så jävla mycket.

vi fortsätter åt varsitt håll, och det är antagligen för det bästa.
vi hade tre fina år tillsammans men vi var inte menade att fortsätta längre,
krampaktigt hållandes varandra i handen.
jag är glad att jag har träffat någon annan jag tycker om,
och jag vill vara glad för att du gjort det också, men jag kan inte.
jag vill vara den som är speciell för dig, så som du alltid sa.
du sa att om det tog slut mellan oss skulle jag inte få träffa någon annan, 
jag skulle inte klara av det, jag skulle dö då sa du.
men nu när jag gjort det bryr du dig inte.
och det är det som gör så jävla ont, att du inte bryr dig längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0